Nota Penting

Kontrak

  1. Kontrak perkhidmatan UniFi adalah selama 24 bulan.
  2. Jika perkhidmatan ditamatkan dalam tempoh kontrak ini, penalti sebanyak RM500 akan dikenakan.

Pra-pemasangan

  1. Pelanggan akan dihubungi oleh TM UniFi Centre selepas pendaftaran yang lengkap untuk membuat temujanji untuk pemasangan.
  2. TM UniFi Centre akan menghubungi pelanggan 3 hari sebelum dan 24 jam sebelum pemasangan untuk mengesahkan temujanji itu.
  3. Yuran sebanyak RM 200 akan dikenakan sekiranya temujanji yang dipersetujui itu dibatalkan / ditangguhkan dibuat dalam tempoh 24 jam dari tarikh pemasangan yang dijadualkan.

Pemasangan

Syarat Am

  1. Sebagai pemilik rumah, kehadiran anda adalah diperlukan pada masa pemasangan. Sila lantik seorang Wakil jika anda tidak dapat berada di sana.
  2. Sebelum apa-apa kerja dimulakan, tandatangan anda pada Borang Penerimaan Perkhidmatan diperlukan.
  3. Penggerudian minimum akan dibuat untuk menyambung kabel gentian optik dari luar ke bahagian dalam rumah anda.
  4. Soket diperlukan untuk peralatan yang dipasang. Diperlukan soket yang mempunyai 4 point atau lebih. Soket elektrik kepada TV dan untuk pemasangan HyppTV juga diperlukan.
  5. Tiada pemasangan akan dibuat untuk rumah yang sedang menjalani pengubahsuaian / renovation.
  6. Atas sebab-sebab keselamatan, kata laluan perkhidmatan anda hanya boleh dilihat dan diubah pada portal myUniFi (occ.unifi.my). Butiran akaun myUniFi anda akan dihantar ke nombor telefon bimbit anda dan juga ke alamat e-mel pilihan anda. Sila pastikan maklumat anda adalah betul.
  7. Anda dan / atau Wakil anda perlu menyediakan kad pengenalan masing-masing semasa pemasangan Perkhidmatan UniFi untuk tujuan pengesahan.

Pemasangan Standard

  1. Untuk semua pemasangan, bayaran sebanyak RM200 akan dikenakan. (tidak dikenakan sepanjang tempoh promosi)
  2. Semua kerja-kerja pendawaian dilakukan akan dijalankan sepanjang permukaan dinding rumah.
  3. Jika terdapat tambahan kabel yang diperlukan melebihi apa yang disediakan dalam pakej standard, caj tambahan akan dikenakan. Caj tambahan akan dikenakan di dalam bil anda yang seterusnya. Tiada bayaran tunai dibuat.

Pemasangan Pilihan (Optional)

  1. Pemasangan pilihan meliputi tiang luar untuk FTB melalui pendawaian permukaan tanah, permukaan pendawaian 3M dan lebih pendawaian siling.
  2. Anda ingin mengupah kontraktor sendiri untuk menjalankan aktiviti-aktiviti pemasangan anda boleh memilih satu daripada senarai TM panel Kontraktor.
  3. Untuk aktiviti pemasangan pilihan, caj akan dikenakan. Caj dipetik akan meliputi kos buruh dan paip microduct atau bahan-bahan 3M yang mana berkenaan. Caj ini hendaklah diselesaikan secara tunai dengan Kontraktor berkenaan. Sila dapatkan resit a. Jika mana-mana panjang kabel dalaman tambahan diperlukan melebihi apa yang diperuntukkan di bawah skop pemasangan standard kos yang terlibat akan dikenakan di dalam bil anda yang seterusnya.
Untuk bangunan tinggi
  1. Jika anda tinggal di bangunan tinggi, bantuan anda untuk mendapatkan kerjasama daripada pihak pengurusan bangunan (kebenaran, akses, dll) diperlukan untuk memudahkan aktiviti pemasangan.
  2. Jika anda tinggal di bangunan tinggi yang disampaikan oleh kabel tembaga dalaman, anda mesti menamatkan perkhidmatan jalur lebar talian tetap anda yang sedia ada (jika ada) bagi membolehkan kami memasang UniFi lebih pendawaian yang sama ke dalam premis anda.
 
Peralatan & Perkhidmatan
  1. UniFi adalah perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi berwayar, dan oleh itu, perkhidmatan yang bagus akan diperolehi jika terdapat sambungan berwayar.
  2. Keupayaan wayarles disediakan sebagai manfaat tambahan kepada perkhidmatan. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk ambil perhatian bahawa sambungan tanpa wayar mempunyai had.
  3. Semua peralatan yang disediakan untuk perkhidmatan UniFi yang datang dengan jaminan 12 bulan.
  4. Satu pemasangan perkhidmatan UniFi dianggap berjaya jika semua perkhidmatan yang ditawarkan dipasang sepenuhnya dan diaktifkan yang bermaksud bahawa untuk pakej kediaman, Internet Berkelajuan Tinggi, suara dan IPTV perkhidmatan mesti diaktifkan. Pengaktifan perkhidmatan separa adalah tidak dibenarkan.
Bil-Bil
  1. Semua bil akan diemailkan kepada email pelanggan, pelanggan juga boleh memilih untuk menghantar secara pos ke alamat bil pelanggan.
  2. Pelanggan adalah dinasihatkan untuk memberikan alamat terkini / betul untuk memastikan bahawa bill akan diterima dalam masa yang ditetapkan.
  3. Pelanggan juga boleh melihat bil UniFi mereka di website TM bawah pautan MyUniFi.